سبحان الله Maha Suci Allah

Malam ini, ku terasa berdosa. Mengenangkan dosa membunuh pada waktu dahulu kala. Ya, aku pernah membunuh "binatang liar/ buas" dengan gaya yang kejam. Kini ku menangis sendirian. Aku yang hadir mengganggu. Tidak sepatutnya "binatang" tersebut dibunuh sebegitu sadis.


***************************************************
Kisah 18 SG dan 18 PL!
Binatang "liar/ buas": Jibauk (Makhluk/ Binatang Jahat)

Beberapa tahun yang lalu ...

Aku terpengaruh dengan pengalaman rakan sekolahku, Hanif. Kisahnya yang bertempur dengan Jibauk. Ditambah pula dengan cerita Syukri yang menambah ghairah membunuh di jiwa. Selepas mendapat sedikit tunjuk ajar dari mereka, aku bersama dengan seorang rakan, Nazerul cuba untuk melakukan perkara yang sama.

Malangnya, kami terpisah kerana memilih haluan yang berbeza. Pada mulanya seperti mahu menangis saja. Namun, semangatku kian membara pabila terlihat sekumpulan Jibauk. Tersenyum - senyum si Jibauk, entah apa - apa. Tanpa berlengah lagi, sepantas kilat terus ku berlari menerjah. Kalah terjah Nas Ahmad Melodi TV3!


Dengan menggunakan kayu sebagai senjata, aku sebat - sebat kepala seekor Jibauk. Menggelupur juga si Jibauk. Mulanya rakan2 si Jibauk yang lain mahu membantu, namun mereka tahu peluang untuk menang adalah tipis. Si Jibauk dibeduk sehingga mati. Senyuman masih terukir walaupun dah mati. Tapi aku masih tidak puas hati ...

Aku memandang Jibauk2 yang lain dengan senyuman seorang perogol berepisod. Mereka pun senyum juga. Ku tunjukkan reaksi muka yang bengis. Mereka tunjuk jari tengah pula. Aku tunjuk parang panjang! Bertempiaran lari Jibauk - jibauk tadi!


Hanya dengan sekali libas, Jibauk pertama berhenti berlari dengan kepalanya beterbangan di udara. Sadis! Jibauk kedua jadi emosional, marah pabila saudaranya dibunuh! Lalu cuba menyerang aku.

Belum sempat dia melompat, aku menarik rambutnya. Tercabut pula! Celaka, rambut palsu rupanya. Tak guna! Terus ku mengamuk. Lalu ku parang Jibauk tadi sehingga berkecai badannya.

Jibauk ketiga masih lagi kecil dan ketakutan. Comel. Perlahan - lahan aku menghampirinya dengan muka bengis. Dia memandang tepat mataku, meminta simpati. Ku bisikkan kepadanya, "You got served!", langsung dia mati diserang sakit jantung kerna terlalu kehairanan dan ketakutan. Apakah?!

***************************************************

Tak, jangan percaya. Cerita ini telah diedit sedikit. Hakikatnya, permainan online seperti Lineage II mengandungi unsur 18 SG dan 18 PL. Sangat ganas.

Apa tidaknya? Kejar jibauk - jibauk, pastu beduk - beduk mereka sampai mati. Dalam game, kalau jibauk mati keluar emas atau barang2. Lagi lah menggalakkan orang ramai untuk membunuh.

Game Lineage II

Kejam. Jibauk dibunuh dengan pelbagai cara. Antaranya seperti kena ditumbuk perut, dikapak lagi, ditikam dengan pisau atau pedang, diterajang sehingga terkangkang dan macam2 lagilah. Kasihan Jibauk. Adakah disebabkan mereka berwajah buruk lalu dibunuh?


Inilah Jibauk

Awalnya, aku bermain game Lineage II sekadar untuk hiburan. Menyepak Jibauk sampai nangis lalu membakar mereka dengan magis api sambil diiringi jeritan kepuasan membunuh. Nikmat! Maafkan aku, Jibauk ...

Sebenarnya, jauh di sudut hati, ku bersedih. Yalah, seolah - olah dah takder aktiviti berfaedah lain mahu buat. Apa kejadahnya main game Lineage II ni? Pukul Jibauk2 pastu kutip emas/ barang. Kemudian, ketawa terbahak - bahak kejar Jibauk lain dengan lighter nak bakar mereka. S***! *&@^%#!~ Nasib baik bila ketawa tak keluar kahak!

Bagi menjadikan penulisan ini berilmiah, ku selitkan petikan sebuah hadis,

Dari Ibnu Abbas R.A katanya:
"Rasulullah SAW melarang perbuatan melagakan binatang"
Hurainnya penuh bermakna, boleh dibaca di sini: eHadith

***************************************************
Realiti sebenar

Aku benci game Lineage II ni! Nak tahu mengapa? Dulu aku rajin pergi CC (Cyber Cafe) dengan adikku semata -mata mahu bermain game Lineage II. Tiba2 masa nak bayar, tak cukup duit pula. Adikku rileks saja duk main game Lineage II. Ghairah melibas - libas Jibauk. Aku pula yang terpaksa bekorban pulang ke rumah, mengambil duit dalam tabung bagi melangsaikan bayaran tersebut.

Sudahlah malu, penat pula berulang alik ke rumah. Jauh tau! Tak guna punya game Lineage II. Fasal game ni lah, aku merana! Ya, aku sangat bencikan game Lineage II! Benci gila sampai boleh jadi gila dibuatnya! *&^%$#@!~ game Lineage II! I hate you! I hate you Lineage II! Arghhhhh!!! Happy Mother's Day ...

p/s: Mohon maaf jika penulisanku menguris hati. Aku hanya manusia biasa ...

Famous Last Words
"Masa berputar dengan perlahan bagi sesiapa yang menggunakannya"