"Allah itu Maha Berkuasa"







Ada laa suatu hari yang biasa , tatkala saya baru je balik dari kuliah. Sampai kat bilik, campak beg kat katil pastu terus je keluarkan "laptop" (Duh ....). Tapi "laptop" tetiba wat "problem" (Duh .... ). Tak boleh "on" laa pulak. Berkali - kali tekan "button on" pun tak berhasil gak. Sambil tekan tu, mulut pun berkali - kali memaki hamun (Duh .... ).

Akhirnya, saya putus asa. Tak tau nak wat camner lagi. Di saat itu, tetiba saya teringatkan Allah. Biasa laa, hampir semua manusia selalunya mengingati Allah di detik2 kesusahan (Duh, teruk betul ... ). Saya pun berdoa kepada Allah agar segala urusan saya dipermudahkan dan dimurahkan rezeki di dunia mahupun di akhirat.

Ajaibnya !!! "Laptop" saya tetiba je "on". Saya terkaku seketika. Allah itu Maha Berkuasa. Apa saja yang dikehendakiNya, pasti tercapai. Lama saya termenung, memikirkan keajaiban yang baru terjadi. Teringat kembali "post" saya yang dulu:

  • Bila Allah cepat makbulkan doa kita, maka Dia Menyayangi kita.
  • Bila Allah lambat makbulkan doa kita, maka Dia ingin Menguji kita.
  • Bila Allah tidak memakbulkan doa kita, sebenarnya Dia merancang sesuatu yang lebih baik untuk kita.

Oleh itu, sentiasalah bersangka baik pada Allah dalam apa jua keadaan pun. Kerana Kasih Sayang Allah itu mendahului Murkanya.


My Famous Last Words
"
Doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah, membuat orang tidak percaya menjadi percaya dan memberikan keberanian pada orang yang ketakutan"