Alhamdullillah

Akhirnya dapat gak update blog ni. Sejak kebalakangan ni, asyik buzy je. Dah "berhabuk" blog ni, lama tak update. Sebenarnya ada banyak tau peristiwa yang saya nak citer, tapi cam dah terlambat. Tapi takper, kat sini saya nak wat ringkasan sikit pasal citer2 yg "penting" masa lepas:

1. Menyambut Hari Raya Aidilfitri

Cam biasa, awal2 pagi raya dah bangun. Ntah camner bleh tetido balik, tak dapat gi masjid untuk solat hari raya. Memang rasa menyesal, lebih2 lagi masa kena marah ngan mama aka mak saya. Diceritanya pulak orang yang tak solat akan dibakar kat neraka. Memang terseksa jiwa. Pastu gi rumah atuk dan nenek kat Kajang. Dah berkumpul ramai2 ngan sedara yang lain, maka bermulalah acara bersalaman dan memohon maaf.

Tak lama lepas tu, gi Sungai Penchala. Masa tu ada ramai tetamu, jadi aktiviti bersalaman dan memohon maaf tak dapat berjalan ngan lancar. Hari2 raya yg lain banyak dihabiskan dengan mengunjungi rumah sedara - mara yg lain.

Teringat balik masa saya "kanak2 ribena", best betul bila beraya kat rumah orang lain. Masa gi beraya kat rumah orang yg tak dikenali, bila dapat je duit raya terus chow. Sedara pulak ramai, memang syoklah dapat duit raya lagi. Banyak benda saya nak citer, tapi rasa cam malas pulak. Apapun, memang saya rindu btul masa tu ...


2. Dah 19 Tahun

Cut !!!

Alhamdullillah, akhirnya genap juga umur saya yang ke 19. Ada suatu ketika saya rasa muda, tapi kadang2 tu ada gak rasa macam "tua" (Huh?).


3. Peperiksaan Muet


Muet - Malaysia University English Test ni wajib diambil untuk sesiapa yg nak wat ijazah sarjana muda aka first degree kat IPTA. Tapi ada gak sesetengah IPTS mewajibkan pelajar degree wat Muet sblum grad.


4. Tahniah Kepada Mama

Luv my mama ^_^

Masa bulan Oktober lepas, Mama aka mak saya berjaya menamatkan pengajiannya di Universiti Malaya. Mula2 saya tertanya - tanya kenapa dia join diploma, kemudian baru saya tahu iainya bukan diploma biasa. Kalau kat UM, ada satu program pembelajaran khas untuk org yg bekerja. Ia adalah program Diploma Eksekutif dan Diploma Professional. Ada gak diperingkat sijil. Tapi program pengajian ni khas untuk orang yang ada pengalaman bekerja je.


5. Gempa Bumi

Ni berlaku masa ada kejadian gempa bumi kat Indonesia. Tapi, gegarannya leh rasa sampai ke Malaysia. Ada suatu petang tu, saya ngah tengok tv kat dalam bilik hostel. Saya ngah baring kat katil masa tu. Tetiba je katil cam bergegar ngan bergerak sket. Saya tak terfikir masa tu cam ada gempa bumi, jadi saya rilek je.

Malam tu, berita tv3 ada siarkan pasal gegaran gempa bumi terasa kat Malaysia. Berita tu wat saya teringat masa petang tadi. Lebih2 lagi bila housemate saya balik. Dia citer kat saya ngan geng2 lain yang masa kat kelas dia ada terasa gegaran. Kecoh giler masa tu. Bila fikir2 balik, rasa cam bersyukur sebab takde berlaku apa2.


Famous Last Words
"Renungi apa yang tersurat, fahamilah apa yang tersirat"