Assalamualaikum

Kenalkah anda geng2 Teletubbies?

Teletubbies berkebolehan untuk melihat anda menerusi "Mobile TV" yang terdapat di perut boncit mereka. Jangan terkejut, mereka berkawan rapat dengan sebuah Matahari yang berwajah bayi.

Antara manusia yang terpengaruh dengan Teletubbies!

Sehingga kini, aku hanya mengenal pasti jantina mereka melalui suara. Pastinya, belum tentu dapat memberikan jawapan sebenar. Anehnya gaya rambut mereka. Nanti dulu! Apakah "benda" yang terpacak di atas kepala mereka? Adakah rambut atau Antenna untuk "Mobile TV"?

***************************************************

Imbas Kembali

Teletubbies mula menghantui hidup aku sejak di zaman sekolah lagi. Sebaik saja aku melihat Teletubbies menari -nari keriangan di padang rumput. Langsung channel TV ditukar ke Berita RTM atau Filem Hindustan.

Lebih2 lagi, kalau terlihat Teletubbies berlari - lari anak dan kemudiannya mencuit - cuit sesama mereka. Sungguh menyakitkan hati. Mahu saja aku tumbuk perut mereka 10 kali sambil diselang - seli dengan kata2 "You got served!".

Mari lihat aksi - aksi geng Teletubbies yang sungguh mengedikkan.




Adakah Teletubbies sedang mengawan?

***************************************************

Best Mengenai Teletubbies

Teletubbies sebenarnya disiarkan khas untuk kanak2. Bertujuan untuk mendidik sambil menghibur. Tersembur - sembur air liur aku bila menonton rancangan Teletubbies. Apa kejadahnya?

- Disiplin dan Integriti

Mengajar kita supaya berhati - hati di jalan raya. Berdisiplin. Kiri, kanan, kiri, kanan dan berjalan lenggang. Sopan saja gaya berjalan di lintasan Zebra. Ya, aku suka. Lihat kombinasi warna kostum mereka yang menjadi ikon lampu trafik. Unik!

Kecuali si Teletubbies yang berwarna unggu. Tak terlibat dengan warna sistem lampu jalanraya. Dialah sasaran pertama yang akan aku sodok - sodok dengan basikal dan kemudian melarikan diri. Mengapa basikal bukan lori? Basikal tiada nombor kenderaan dan murah juga untuk dikorbankan.

***************************************************

- Memperbaharui teknik tarian dan nyanyian

Kalau anda perasan, Teletubbies suka menyanyi walaupun suara agak sumbang. Mereka juga suka menari. Hebat! Tangan dan kaki saja yang bergerak, perut boncit dan kepala langsung kaku. Seolah - olah sedang berpura - pura berenang di atas jalan.

Aku kira, Teletubbies boleh menjadi jurutari dan guru vokal anda untuk latihan asas. Percuma tanpa perlu bayaran. Memandangkan kini sudah banyak program realiti diadakan untuk mencari bakat menyanyi, segeralah berlatih menari dan menyanyi bersama Teletubbies!

***************************************************

- Nilai kasih sayang, persahabatan dan sosial

Walaupun mahu saja aku melempang - lempang mereka, namun aku sebenarnya akui Teletubbies mendidik kita tentang erti persahabatan dan kasih sayang. Kenapa, tak percaya? Tonton Teletubbies untuk mengetahuinya!

***************************************************


- Berfikiran kreatif dalam bidang HiTech (High Technology)

Celah - celah rimbunan daun/ bunga, tiba - tiba boleh keluar telefon. Hebat gilalah! Boleh jadi gila aku tonton cerita teletubbies. Aku pun tak terfikir idea sebegitu tau!

***************************************************

Mari lihat pula Teletubbies yang telah diEdit =)


Wallpaper Vista pun ada gak?
(-_-)"


TETAPI MENGAPA ...

Tiba - tiba, aku rasa sedih bila lihat gambar ni ...

Surah Al - Baqarah, ayat 216:
"Diwajibkan atas kamu berperang, padahal berperang itu adalah sesuatu yang kamu benci. Boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagimu, dan boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu; Allah mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui"


Famous Last Words
"Terlalu asyik baca blog orang lain. Dah sembahyang ke?"